Surinaams feestmaal - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Huub Lakerveld - WaarBenJij.nu Surinaams feestmaal - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Huub Lakerveld - WaarBenJij.nu

Surinaams feestmaal

Door: Huub Lakerveld

Blijf op de hoogte en volg Huub

30 November 2013 | Suriname, Paramaribo

Veel eten en drinken, het liefst genuttigd door zoveel mogelijk mensen. Vandaag mocht ik ervaren wat eten op z'n Surinaams inhoudt. En dat in een prachtig decor. Langs een kreek (Surinaamse benaming voor een kleine rivier) in colakleur, met metershoge woudreuzen op de achtergrond. Ladingen vliegjes en muggen maken je het leven hier zuur. Geluiden die je normaal alleen de afdeling exotische vogels in Blijdorp hoort, maken echter een hoop goed.

Zelfgemaakte hapjes gaan inmiddels van hand tot hand. Parbobier (goed spul) en soft (frisdrank) vloeien rijkelijk. Mijn aanstaande collega's blijken stuk voor stuk fijne mensen en een betere kennismaking dan op deze wijze is nauwelijks voor te stellen. Maandag is mijn eerste werkdag en als vandaag een voorbode is van dat wat gaat komen, ben ik een gelukkig mens. En nu eerst mijn extreme brakheid proberen te boven te komen. Welterusten!

• 01 December 2013 - 13:03

Marlies:

Wat leuk om je eerste belevenissen te lezen!! Klinkt allemaal heel goed en gezellig. Fijne dag en succes morgen met je 1ste werkdag! Liefs ons

• 01 December 2013 - 16:05

Anja De Jong:

Hoi fijn dat je het zo naar je zin heb werkse Maandag succes